Veelgestelde vragen

Hoeveel geld ben ik per week kwijt aan boodschappen?

Deze vraag heb ik gesteld aan mijn volgers op Instagram. Daaruit kwam ongeveer €50,- per week voor twee personen. Meeste studenten benoemen het ook als 'studentproof'. 

Ik mag geen zuivel, is het E-book geschikt voor mij?

E-book 4 bevat een lijst met vervangende producten voor lactose- en gluten intolerantie! Deze vervangende producten mag je in elk e-book toepassen.

Zijn er vega recepten in de E-booken?

E-book 3 en 4 hebben bij elk recept met vis of vlees een vega optie! Die kan je uiteraard ook toepassen in E-book 1 en 2.

Kan ik met elk E-book starten of moet ik bij 1 beginnen?

Dat kan zeker! E-book 1 is in principe de 'start'. Maar je kan ook zeker starten met E-book 2, 3 en 4. Het is wel zo dat in E-book 2, 3 en 4 weekschema's zitten die gecombineerd zijn met de eerdere E-booken. Dus stel je start met E-book 4, dan heb je niet veel aan de weekschema's die zijn gecombineerd met E-book 1, 2 en 3. Maar in e-book 4 staat natuurlijk ook een weekschema met de recepten alleen uit e-book 4.

Ik ben alleen, hoe kan ik het beste het weekschema volgen?

Als je alleen bent zou ik twee dagen achter elkaar hetzelfde eten. Zo voorkom je verspilling. Dus maandag kies je een avondmaaltijd uit de twee opties die in het weekschema staan. Dat recept kook je gewoon voor twee personen. Dinsdag eet je de tweede portie op. Let wel op dat je dinsdag dan ook het ontbijt en de lunch hetzelfde eet als maandag uit het weekschema. 

Ik heb geen E-reader, kan ik het E-book aanschaffen?

Jaaaa, alle E-booken zijn PDF bestanden en dus te openen op elk apparaat!

Eet ik niet te weinig?

Gewicht verliezen komt enkel door een calorietekort. Mijn recepten zitten tussen de 1300 en 1500 kcal per dag. Minimum aanbevolen is 1200 kcal. Vandaar dat mijn dagen schommelen tussen 1300 en 1500 kcal. Ieder lichaam is anders. Als je 2 tot 3 keer in de week 'normaal' sport of helemaal niet sport is het zeker niet te weinig. Doe je echt aan intensieve trainingen mag je wat bij eten, denk aan een bakje kwark na het sporten voor het spierherstel. Ik ben geen sportcoach maar je mag me altijd om advies vragen. 

Ik wil geen gewicht verliezen, is het E-book wat voor mij?

Alle recepten kunnen ook ter inspiratie gebruikt worden, dan volg je gewoon niet de weekschema's. Er staat voor de zekerheid wel een weekschema in die is gebaseerd om op gewicht te blijven voor de mensen die geen gewicht willen verliezen.