Veelgestelde vragen

Hoeveel geld ben ik per week kwijt aan boodschappen?

Deze vraag heb ik gesteld aan mijn volgers op Instagram. Daaruit kwam ongeveer €60,- per week voor twee personen. Meeste studenten benoemen het ook als 'studentproof'. 

Ik mag geen zuivel en eet glutenvrij, is het E-book geschikt voor mij?

E-book 4 bevat een lijst met vervangende producten voor lactose- en gluten intolerantie! Deze vervangende producten mag je in elk E-book toepassen.

Zijn er vega recepten in de E-booken?

E-book 3, 4, 5, 6 en 7 hebben bij elk recept met vis of vlees een vega optie! Die kan je uiteraard ook toepassen in E-book 1 en 2.

Kan ik met elk E-book starten of moet ik bij 1 beginnen?

Dat kan zeker! E-book 1 is in principe de 'start'. Maar je kan ook zeker starten met E-book 2, 3, 4, 5, 6 of 7. Het is wel zo dat in E-book 2, 3, 4 en 5 weekschema's zitten die gecombineerd zijn met de eerdere E-books. Dus stel je start met E-book 4, dan heb je niet veel aan de weekschema's die zijn gecombineerd met E-book de eerdere E-books. Maar in E-book 4 staat natuurlijk ook een weekschema met de recepten alleen uit E-book 4. Je kan natuurlijk ook gaan voor de bundel, dan heb je eigenlijk 7 halen, 5 betalen! 

Ik ben alleen, hoe kan ik het beste het weekschema volgen?

Als je alleen bent zou ik twee dagen achter elkaar hetzelfde eten. Zo voorkom je verspilling. Dus maandag kies je een avondmaaltijd uit de twee opties die in het weekschema staan. Dat recept kook je gewoon voor twee personen. Dinsdag eet je de tweede portie op. Let wel op dat je dinsdag dan ook het ontbijt en de lunch hetzelfde eet als maandag uit het weekschema. 

Ik heb geen E-reader, kan ik het E-book aanschaffen?

Jaaaa, alle E-booken zijn PDF bestanden en dus te openen op elk apparaat en waar je maar bent!

Eet ik niet te weinig?

Gewicht verliezen komt enkel door een calorietekort. Mijn recepten zitten tussen de 1300 en 1500 kcal per dag. Minimum aanbevolen is 1200 kcal. Vandaar dat mijn dagen schommelen tussen 1300 en 1500 kcal. Ieder lichaam is anders. Als je 2 tot 3 keer in de week 'normaal' sport of helemaal niet sport is het zeker niet te weinig. Doe je echt aan intensieve trainingen mag je wat bij eten, denk aan een bakje kwark na het sporten voor het spierherstel. Ik ben geen sportcoach maar je mag me altijd om advies vragen. 

Ik wil geen gewicht verliezen, is het E-book wat voor mij?

Zeker! Alle recepten kunnen ook ter inspiratie gebruikt worden, dan volg je gewoon niet de weekschema's. Er staat voor de zekerheid wel een weekschema in die is gebaseerd om op gewicht te blijven voor de mensen die geen gewicht willen verliezen.

Mag ik Broodje Dunner volgen als ik borstvoeding geef?

 Ja zeker, er staan twee weekschema's in waarvan eentje om gewicht te verliezen, en de ander om op gewicht te blijven. Als jij het schema op gewicht blijven volgt, dan zul je afvallen omdat je zelf al zo’n 500 kcal verbrand door de borstvoeding. Je eet dus ook direct voedzaam dus je productie komt niet in gevaar.

Ik ben een moeilijke eter, kan ik Broodje Dunner volgen? 
In E-book 7 staat de switchtabel, hierin zie je wat je voor wat kan vervangen. Bijvoorbeeld: je lust geen varkenshaas. Dan zie je in de rij bij de varkenshaas ook biefstuk staan (en nog veel meer natuurlijk). Maar zo kan je dus gaan switchen met ingrediënten. In de tabel staan verschillende kopjes zoals: beleg, zuivel, groenten, granen etc. 
Daarnaast, als je bijvoorbeeld noten, zaden oid niet lust kan je het natuurlijk ook gewoon weglaten. 

Wat raadt je aan wat betreft drinken?
De basis is 2L water per dag. Thee & koffie (zonder suiker) mogen daarnaast ook onbeperkt. Frisdrank zou ik vermijden, maar als je echt zoete dorst hebt dan een suikervrij drankje. I know, chemische stoffen. Maar geraffineerde suikers zijn én chemisch én dikmakers.  

Ik sport veel, hoe combineer ik dit met Broodje Dunner?

Van nature zijn er in mijn weekschema's al zo'n 80 á 100 gram eiwitten per dag. Dit is voor een 'normale' sporter als ik, 2-3 keer per krachttraining maar niet tot het gaatje, prima. Voor de intensieve sporter zou ik adviseren extra eiwitten toe te voegen. Kwark, hüttenkäse, kip, vis, eiwit, noten en peulvruchten zijn mooie natuurlijke eiwitten. Neem bijvoorbeeld een extra bak kwark met wat onbehandelde noten voor of na je training. Wil je echt richting het droogtrainen/bodybuilden gaan, dan adviseer ik je een sportcoach met een professioneel sport eetschema.

Zijn je maaltijden makkelijk te preppen?

Ja zeker, er zijn heel veel gerechten voor te bereiden. Lunch gerechten zijn de avond van tevoren te bereiden, denk aan de gerookte kipsalade, de eiersalade of de tonijnsalade. Maar voor het ontbijt zijn er ook genoeg gerechten voor te bereiden, de kwarkbollen kan je in grote porties maken en invriezen. De bowls kan je 's avonds al in de blender doen zodat je die de volgende ochtend alleen nog hoeft te blenden. Heb jij een druk leven en weinig tijd om te koken, dan zou ik lekker dubbel koken. Gewoon twee dagen hetzelfde eten bijvoorbeeld. Veel avondmaaltijden zijn ook in te vriezen.

Zijn het gangbare gerechten?

Alle ingrediënten zijn in de supermarkt te halen, geen poedertje van die website of flavourdrops van die website, gewoon alles uit de supermarkt. Het zijn maximaal 13 ingrediënten inclusief de kruiden en alles staat binnen 30 min op tafel. Een enkel recept met wat langere oventijd, maar de meeste binnen 30 min. Daarnaast kan het hele gezin mee eten. Mijn kleintje is vooral dol op de pasta's.

Mag ik groente weglaten/toevoegen?

Ja je mag onbeperkt groente toevoegen, als het maar onbewerkt is. Dus geen olijven of zongedroogde tomaten in de olie. Weglaten of vervangen mag ook, maar probeer wel rond de 200 gram binnen te krijgen per dag. Spinazie kan je bijvoorbeeld goed verstoppen in sauzen of door de smoothie, zonder enig smaakverschil.

 Kan ik dit als man zijnde ook volgen?

Ja zeker, de ontbijtjes en avondmaaltijden zijn over het algemeen prima te doen. Je mag bij de lunch twee boterhammen toevoegen met mager beleg en ergens op de dag mag je een extra bakje kwark met wat roodfruit en onbehandelde noten plannen. Onbeperkt rauwkost mag sowieso de hele dag door :)

Based on 101 reviews
92%
(93)
4%
(4)
2%
(2)
1%
(1)
1%
(1)

Alle e books

Super lekkere recepten!

Ik heb meerdere E-books van Broodje Dunner en ik vind ze allemaal super!
Er staan lekkere recepten in om een gezonde levensstijl te volgen :)

Het werkt!

D
E-BOOK 5 - motivatietips
Dominique Kanders

Probleem met downloadlinkje is spoedig verholpen door Bo een mailtje te sturen.
De voorgaande review was ook geen afbreuk aan de inhoud van het boek.
Inmiddels 10 kilo kwijt en al een tijdje stabiel. Door de grote variatie aan recepten is het geen dieet, meer een leefstijl.

D
E-BOOK 5 - motivatietips
Dominique Kanders
Geen download link.

Er komt geen product/link. Wel een bevestiging van aankoop.
Niet gedeeld in drive en ook niet in ongewenste mail.

Super aanvulling

E-Book 6 is een super aanvulling of de andere ebooks en geeft mij de mogelijkheid om zelf een menu samen te stellen. Het overzicht mager / vetter is handig te gebruiken en de nieuwe recepten zijn zoals altijd gezond, lekker en snel.

Goed

Misschien fijn om het werkschema’s gelijk bovenin te zien I.p.v. tussenin

G
ALLE E-BOOKS + BORREL (BUNDEL)
Gerlinde Van den End

ALLE E-BOOKS + BORREL (BUNDEL)

E-BOOK 1, 2, 3, 4, 5 en 6 (BUNDEL)

Zo blij met broodje dunner!

Wauw ik ben zo blij met jouw ebooks! Ze hebben echt mijn leven veranderd. Eerst ben ik ruim 25 kg afgevallen door middel van jouw lekkere recepten en nu al een tijd op stabiel gewicht. Nog steeds kook ik elke dag met veel plezier uit jouw ebooks. Daarnaast ben ik een stuk bewuster geworden van de keuzes die ik maak als ik toch een keer iets anders kook. Ik raad de boeken aan iedereen aan!

Groot FAN!

In 6 maanden tijd 8 kilo afgevallen. De recepten zijn origineel, easy en mega lekker. Het is goed vol te houden en de wekelijkse weegdag motiveert. Bo is mega vriendelijk en makkelijk te bereiken. Groot FAN!

Dankjewel!!

Van alles geprobeerd, alleen deze aanpassing in levensstijl heeft daadwerkelijk het gewenste resultaat opgeleverd.

Ruim boven de 10 kilo verloren met heerlijk eten en geen honger hoeven te hebben.

Fantastisch. DANKJEWEL BO!!

Makkelijk en betaalbaar voor hele gezin!

Ik ben er in totaal 10 kilo mee afgevallen en mijn man ongemerkt ook 5 -)) daarbij is een voordeel
Dat de kids er van smullen en het gezonde maaltijden zijn. thanxx Bo daarvoor!!

DANKJEWEL

Dank je wel lieve Bo voor al je heerlijke makkelijke recepten. Ik heb inmiddels alle boeken en heel veel mensen meegesleurd om jou recepten te proberen. Makkelijk mee te nemen naar kantoor. Simpel om te maken. Geen honger en je bent altijd bereikbaar voor advies of suggesties. In 1 word TOP! Heel erg bedankt!! Keep on going!

Aanrader!

De recepten zijn makkelijk, snel en heerlijk! Broodje dunner is voor mij een manier om gezond en regelmatig te eten, ipv maaltijden overslaan om erna te bingen. Het voelt niet als een dieet, maar meer als een gezonde eetstijl waarbij je gezond en regelmatig eet. Absoluut een aanrader 👍🏼

Zo intens blij mee!!

Wauw! Wat een verademing is dit. Makkelijke recepten en niet geheel onbelangrijk ook nog is mega lekkere recepten! Het is makkelijk te volgen en ik val er goed mee af! Echt een lifestyle change en mocht je vragen hebben dan worden je DM’s via insta super snel beantwoord. Ik ben groot fan en heb al 3 vriendinnen die inmiddels ook de boeken hebben besteld.

Goeie recepten

Zoals elk e-book van jou vol met heerlijke maar vooral simpele recepten die makkelijk te maken zijn zonder rare toevoegingen en alles gewoon uit de supermarkt. Kortom voor gemak & heerlijk eten moet je bij Broodje dunner wezen 💙

Heerlijke dingen

Heeerlijke recepten en gaat super goed.
Jammer dat de tussendoortjes overal hetzelfde zijn. Had nog gehoopt op wat leuke tussendoortjes om te maken. Daarnaast ga je soms over je eigen 10 ingrediënten regel.

A
MERCHANDISE
Anoniem
Love it!

Heerlijke multifunctionele trui voor een mooi prijsje! Echt een aanrader.

E-BOOK 6 - variatielijsten

ALLE E-BOOKS + BORREL (BUNDEL)

Onhandig vormgegeven

Persoonlijk vind ik het niet handig dat je obv personen je hele boodschappenlijst zelf moet samen stellen. Niemand wilt teveel kopen of iets overhouden en soms ontkom je hier ook niet aan. Maar door dit dieet moet je de hoeveelheden zelf noteren en hier een hele lange lijst van maken, waar ik heeeel lang mee bezig ben. Verder snap ik dat je door een calorietekort moet afvallen maar ik bleef wel trek houden de rest van de dag. De recepten zijn wel lekker.

zooo lekker weer!

Je hebt jezelf weer overtroffen Bo! E-book 6 bevat weer heerlijke en vooral makkelijke en snelle recepten! De toevoeging van de variatielijsten is echt helemaal top!! Super blij mee!!!

j
E-BOOK 1 - mijn verhaal
jacqueline rombout
super lekkere recepten echt top

vind echt heerlijk een klein vraagje zie geen aardappel recepten en straks voor de winter stampotjes